Uitval voorkomen
Stress, overbelasting, overspannen zijn, burn-out: we zien het steeds vaker op de werkvloer. Het verontrustende is dat dit type verzuim steeds langer duurt, werknemers met deze klachten zijn steeds langer ziek. Terugkeer naar werk wordt hierdoor uiteindelijk nog lastiger. ArdoSZ heeft een eigen en innovatieve werkwijze in de begeleiding bij psychische en licht fysieke problematiek. Met deze werkwijze voorkomen we uitval. Voorkomen? Ja! Met het preventief arbeidsdeskundig advies. We gaan aan de slag nog voordat de werknemer is uitgevallen.
Grip op psychische klachten
Kort gezegd komt onze werkwijze neer op het zo vroeg mogelijk ingrijpen en de werknemer helpen weer in balans te komen. Het liefste vóórdat de werknemer is uitvallen. Het doel van een preventief arbeidsdeskundig advies is het optimaliseren van de voorwaarden om te werken. Onze arbeidsdeskundige neemt de klachten serieus, gaat op zoek naar de oorzaken en triggers en focust zich op wat wél kan. Zo krijgt de medewerker weer vertrouwen in zichzelf en de waarde die hij toevoegt. En werken we samen stapsgewijs toe naar herstel.
Herken de signalen
Om uitval te voorkomen is het belangrijk dat leidinggevenden alert zijn en signalen kunnen herkennen. Daarom hebben wij een signaalkaart ontwikkeld. Zie je één of meer van de volgende signalen? Ga dan het gesprek aan met de werknemer, toon oprechte interesse en neem de klachten serieus. Vervolgens is het belangrijk om zo snel mogelijk een preventief arbeidsdeskundig advies in te plannen.
Zo gaan we te werk
Nadat het preventief arbeidsdeskundig advies is aangevraagd ontvangt de werknemer een uitnodiging per mail. In deze uitnodiging staat alle relevante aanvullende informatie over het gesprek met de arbeidsdeskundige: datum & tijd, naam arbeidsdeskundige, het doel van het gesprek, link naar het gesprek en uitgebreide instructie. Het gesprek vindt digitaal plaats via Microsoft Teams.
Onze arbeidsdeskundige geeft advies over belastbaarheid (wat kan de werknemer aan) en belasting (wat vraagt het werk). Zo krijgt de werknemer praktische adviezen om zijn werkvermogen te vergroten en weer in balans te komen. Uiteraard wordt het advies ook schriftelijk vastgelegd.
Direct inplannen
Via de planningsagenda vraag je direct en snel het preventief arbeidsdeskundig advies aan. De eerste keer word je gevraagd je te registeren als werkgever.
De kosten zijn €499,- per preventief arbeidsdeskundig advies. Je ontvangt de factuur de eerstvolgende maand nadat het gesprek heeft plaatsgevonden.
Heb je nog vragen? Neem dan contact op met onze afdeling Sales Support via 024 750 0547 of salessupport@ardosz.nl. We helpen je graag!
Direct en snel zelf inplannen
Ga naar de: planningsagenda
Meer preventieve diensten
ArdoSZ helpt je om te zorgen voor een vitale, veilige en gezonde werkplek. Zo houd je werknemers duurzaam aan het werk, borg je de continuïteit van je organisatie en houd je grip op de kosten. De inzet van onze preventieve diensten ondersteunen je daarbij.
Bekijk hier onze andere preventieve diensten: